Poniżej prezentujemy ergonomiczne elementy wyposażenia stanowiska biurowego, w które zaopatrzony powinien być każdy pracownik:
1. Krzesło
Ważne, aby oparcie sięgało minimum do poziomu odcinka szyjnego, powinno posiadać również oparcie na głowę. Powinno być wyprofilowane, tak aby dopasowywało się do krzywizn kręgosłupa i ważne aby zawierało jak najwięcej elementów ruchomych – dających się dostosować w zależności od wzrostu i wymiarów każdej osoby.
2. Podpórka lędźwiowa
Potrzebna, w przypadku kiedy krzesło nie ma wystarczającego wyprofilowania na odcinek lędźwiowy, zwiększając przez to jego obciążenie.
3. Poduszka na krzesło
Zastępująca siedzisko dynamiczne. Dostosowuje się do ułożenia ciała. Ważnym jest aby na poduszce nie siedzieć stale, można jej używać z przerwami np. co dwie godziny.
4. Podnóżek
Zapewniający prawidłowe ustawienie stóp, a co się z tym wiąże, prawidłowe ustawienie kończyn dolnych i odpowiedni przepływ krwi.
5. Biurko
Zawierające regulację wysokości, tak aby można było swobodnie dopasować je do wzrostu.
6. Klawiatura
Najlepiej aby była dwudzielna, dając dzięki temu możliwość dostosowania kąta do własnych potrzeb.
Nowością jest klawiatura antybakteryjna. Jony srebra wbudowane w jej powierzchnię powinny przeciwdziałać gromadzeniu się i rozprzestrzenianiu bakterii.
7. Myszka
Sugerujemy wyprofilowaną myszkę, natomiast każdy powinien dobrać dla siebie taką, z jakiej korzysta mu się najwygodniej.
8. Podpórka pod nadgarstek
Umożliwiająca prawidłowe ustawienie nadgarstka i zmniejszająca jego obciążenie.